• Przejdź do głównej nawigacji
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do głównego paska bocznego
  • Przejdź do stopki

Skarby Kościoła

Święci i błogosławieni, mistycy, świadkowie wiary

  • Pierwsze wieki
    • Pustelnicy
    • Ireneusz z Lyonu (św.)
    • Antoni Wielki (św.)
    • Ojcowie Kapadoccy
    • Augustyn z Hippony (św.)
  • Średniowiecze
    • Franciszek z Asyżu (św., wł. Jan Bernardone)
    • Antoni z Padwy (św., wł. Ferdynand Bulonne)
    • Katarzyna ze Sieny (św., wł. Caterina Benincasa)
    • Tomasz z Akwinu (św.)
    • Mistycy Nadreńscy
  • XV wiek
    • Wincenty Ferreriusz (św.)
  • XVI wiek
    • Złoty wiek mistyki hiszpańskiej
    • Teresa od Jezusa (św.)
    • Jan od Krzyża (św.)
    • Katarzyna z Genui (św., wł. Katarzyna Fieschi)
  • XVII wiek
    • Jan Eudes (św.)
    • Małgorzata Maria Alacoque (św.)
    • Franciszek Salezy (św.)
    • Jean Jacques Olier
  • XVIII wiek
    • Paweł od Krzyża (św., wł. Paweł Daneo)
    • Alfons Maria Liguori (św.)
    • Gerard od Najświętszego Zbawiciela (św., wł. Gerard Majella)
  • XIX wiek
    • Jan Maria Vianney (św.)
    • Maria od Jezusa Ukrzyżowanego (św., wł. Mariam Baouardy, in. Mała Arabka)
    • Teresa od Dzieciątka Jezus (św., wł. Teresa Martin)
    • Zygmunt Szczęsny Feliński (św.)
  • XX/XXI wiek
        • Aniela Salawa (bł.)
        • Concepción Cabrera de Armida (Conchita)
        • Faustyna Kowalska (św.)
        • Honorat Koźmiński (bł.)
        • Jan Paweł II (św.)
        • Josemaría Escrivá de Balaguer (św.)
        • Jerzy Popiełuszko (bł.)
        • Maria od Pana Jezusa Dobrego Pasterza (bł., wł. Franciszka Siedliska)
        • Matka Teresa z Kalkuty (bł., wł. Agnesë Ganxhe Bojaxhiu)
        • Ojciec Pio (św.)
        • Pier Giorgio Frassati (bł.)
        • Rafael Arnáiz Barón (św.)
        • Teresa z Los Andes (św., wł. Juanita Fernández Solar)
        • Stefan Wyszyński (ks. kard., bł.)
  • Nauczanie Kościoła

XV Wiek

Lope de Salazar y Salinas: Jeśli w tym osłabniecie, staniecie się słabi we wszystkim

06/10/2022 by admin Zostaw komentarz

Pośród skruchy i pobożności i pokory serca posyłajcie każdego dnia Bogu wasze szczere wzdychania, waszą modlitwę myślną w oratorium, uważną modlitwę ustną w chórze… z wielką gorliwością. Bo jeśli w tym osłabniecie, zaniedbując świętą doktrynę, którą odnośnie tego wam zostawiam… wierzcie, że prędko staniecie się słabi we wszystkim. I tak zobaczcie jaki owoc może wam zrodzić osłabienie i letniość modlitwy. Z pewnością nie inny jak tylko niebezpieczeństwo śmierci w duszy. Gdyż ona zachowuje i strzeże wszystkich cnót i nimi rządzi i je utrzymuje zawsze świeże i zdrowe bez żadnego zepsucia. I dlatego, dzieci, niech przyjdzie co ma przyjść, pokora serca bez żadnego udawania niech idzie zawsze przed wami, a modlitwa pobożna i zwykła, codzienna o odpowiedniej porze z wielkim zapałem, niech zawsze będzie waszą towarzyszką, a za wami niech idzie pokorna i stanowiąca nawyk i dyskretna wstrzemięźliwość.

(Lope de Salazar y Salinas, Testamento de Fray Lope de Salinas, 16 [fragm.])

Polubienie (3 głosów, średnio: 1,00 na 1)
Loading...

W kategorii:XV Wiek Tagi:czuwanie, modlitwa, pokora, słabość, umartwienie

Wincenty Ferreriusz (św.): Chwalebne Wniebowstąpienie

05/06/2011 by admin Zostaw komentarz

Po tych słowach uniósł się w ich obecności w górę i obłok zabrał Go im sprzed oczu (Dz 1,9).

Dziś obchodzimy uroczystość cudownego Wniebowstąpienia Naszego Pana Jezusa Chrystusa, kiedy to, po ukończeniu dzieła naszego odkupienia, wstąpił jawnie z tego świata do nieba na oczach Dziewicy Maryi, Apostołów i uczniów. Nasze kazanie będzie poświęcone temu błogosławionemu Wniebowstąpieniu. Na początek jednak pozdrówmy Najświętszą Maryję Pannę.

Dla podstawowego określenia tego tekstu i wprowadzenia materiału musi być wiadomym, że Nasz Pan Jezus Chrystus w życiu, które prowadził na tym świecie, przestrzegał takiego porządku i sposobu postępowania w swoich dziełach, że niektóre z nich postanowił spełniać potajemnie i w ukryciu, inne publicznie i otwarcie, a to z dwóch powodów.

Po pierwsze, dla naszego pouczenia, abyśmy mogli pełnić nasze dobre uczynki w tajemnicy, uciekając w ten sposób przed próżną chwałą. Człowiek ukrywa swój skarb – podobnie dobre dzieła powinny być ukryte. Świadectwo:  Strzeżcie się, żebyście uczynków pobożnych nie wykonywali przed ludźmi po to, aby was widzieli; inaczej nie będziecie mieli nagrody u Ojca waszego, który jest w niebie (Mt 6,1).

Drugi powód odnosi się do tych [czynów] które pełnił publicznie i otwarcie, żeby Bóg Ojciec mógł być pochwalony i błogosławiony. Zostajemy poinstruowani, że dobro, które czynimy publicznie, takie jak nauczanie czy celebracje i inne, które nie mogą odbywać się potajemnie, są na cześć i chwałę Boga. Dlatego on sam powiedział: Tak niech świeci wasze światło przed ludźmi, aby widzieli wasze dobre uczynki i chwalili Ojca waszego, który jest w niebie (Mt 5,16). Przekonaj się, dlaczego Chrystus w swoim życiu spełniał niektóre dzieła potajemnie i w ukryciu, a niektóre publicznie i otwarcie.

Przykładowo, pierwszym dziełem, które Chrystus spełnił na tym świecie dla naszego odkupienia, było jego chwalebne wcielenie w łonie Dziewicy; niczym nasienie, które formuje się wewnątrz jabłka, które jest ukryte, ponieważ żaden człowiek poza Dziewicą Maryją nie wiedział o nim, zgodnie z proroctwem Dawida: Zstąpi jak deszcz na trawę, jak deszcz rzęsisty, co nawadnia ziemię, jak mówi Psalmista w Ps 72,6, czyli: O Boże, przekaż Twój sąd królowi.

Drugim dziełem były jego narodziny, i to było publiczne i ujawnione, ponieważ Chrystus chciał urodzić się we wiosce [vico], aby wszyscy mogli go zobaczyć. Aniołowie śpiewający w powietrzu i zwierzęta adorujące go w żłobie, gwiazda natychmiast doprowadziła tam królów, a noc zajaśniała jak dzień, według przepowiedni: Naród kroczący w ciemnościach ujrzał światłość wielką; nad mieszkańcami kraju mroków światło zabłysło (Iz 9,1).

Trzecim dziełem było dzieło jego życia codziennego, gdzie niektóre z jego czynów były ukryte, a niektóre jawne. Żył około trzydziestu lat w domu z Józefem i Dziewicą Maryją, swoją matką. Nie działał cudów, ani nie była znana Jego boskości, choć wszyscy ludzie wiedzieli, że był On czystym mężem, świętym i dobrym, nie wszyscy jednak uważali go za Pana, gdyż jego boskość pozostawała ukryta, zgodnie z proroctwem Izajasza: Prawdziwie Tyś Bogiem ukrytym, Boże Izraela, Zbawco! (Iz 45,15). Ale chciał, żeby Jego chrzest był publiczny i jawny, gdyż widziano niebo otwarte i Ducha Świętego pod postacią gołębicy zstępującego na Niego, a głos Ojca zabrzmiał mówiąc: Ten jest mój Syn umiłowany, w którym mam upodobanie (Mt 3,17). I zaraz Jan zaczął mówić: Oto Baranek Boży, oto ten, który gładzi grzech świata (J 1,29).

Potem natychmiast udał się na pustynię i doświadczał postu, nie jedząc ani nie pijąc nic przez czterdzieści dni. A dzieło to było ukrytym, aby dać nam przykład pełnienia w ukryciu pokuty, postu, modlitw, jałmużny i podobnych.

W końcu opuścił pustynię i zaczął otwarcie głosić całemu narodowi. Co wypowiedział przed Annaszem: Ja przemawiałem jawnie przed światem. Uczyłem zawsze w synagodze i w świątyni, gdzie się gromadzą wszyscy Żydzi. Potajemnie zaś nie uczyłem niczego (J 18,20).

Kolejne dzieło było ukryte, mianowicie Jego Przemienienie, w którym ujawnił swoją boskość. Chciał aby to pozostało tajemnicą, ponieważ nie było tam żadnego z uczniów poza Piotrem, Jakubem i Janem, którym przykazał: Nie opowiadajcie nikomu o tym widzeniu, aż Syn Człowieczy zmartwychwstanie (Mt 17:9).

Kolejne dzieło chciał aby było publicznym, mianowicie czynienie cudów, leczenie chorych, wskrzeszanie umarłych. Dlatego sam powiedział: dzieła, które czynię, świadczą o Mnie (J 5:36).

Innym ukrytym dziełem był Sakrament Ołtarza. O którym powiedział: Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem (J 6:55). Ale już Jego bolesna męka była dziełem publicznym, zgodnie z proroctwem, przemawiającym ustami Chrystusa: Wszyscy, co drogą zdążacie, przyjrzyjcie się, patrzcie, czy jest boleść podobna do tej, co mnie przytłacza (Lam 1,12). Innym ukrytym dziełem było Jego chwalebne Zmartwychwstanie, ponieważ ani Maryja Dziewica, ani inni nie widzieli Go wstającym z grobu.

Ale zaraz nastąpiło publiczne i jawne dzieło, a mianowicie Jego chwalebne Wniebowstąpienie, ponieważ Dziewica Maryja i siedemdziesięciu uczniów, Apostołowie i święte niewiasty, których było łącznie około 120 osób, wszyscy widzieli go wstępującego. Dlatego wypowiedział słowa: Teraz zaś idę do Tego, który Mnie posłał, a nikt z was nie pyta Mnie: Dokąd idziesz? (J 16:5), które glossa Bedy komentuje: „Jak gdyby otwarcie powiedział: «Wrócę wstępując do Tego, który ustanowił moje wcielenie, i tak jasną będzie jasność owego Wniebowstąpienia, że nikt z was nie uzna za konieczne pytać ‹dokąd idziesz›, bo dla wszystkich którzy będą świadkami tego [oczywistym będzie, że] idę do nieba»”.

I to jest nasz temat: Podczas gdy oni patrzyli, czyli Maryja Panna, apostołowie i uczniowie, na oczach zgromadzonych i otwarcie, uniósł się w ich obecności w górę (Dz 1,9). Zobacz, jak pierwsze dzieło naszego odkupienia było tajemne i ukryte, a ostatnie, publiczne i jawne. Wśród pośrednich, niektóre z nich były ukryte, a niektóre jawne.

(Kazanie na Wniebowstąpienie [fragm.], św. Wincenty Ferreriusz)

Polubienie (2 głosów, średnio: 1,00 na 1)
Loading...

W kategorii:Wincenty Ferreriusz (św.) Tagi:św. Wincenty Ferreriusz, Wniebowstąpienie

Tomasz à Kempis: Jeśli z Chrystusem umrzesz, także z Nim żyć będziesz

22/04/2011 by admin Zostaw komentarz

Wielu przykra wydaje się ta mowa: Zaprzyj się samego siebie, weź krzyż twój i idź za Jezusem. O wiele przykrzej jednak będzie usłyszeć to ostateczne słowo: Odejdźcie ode mnie, przeklęci, w ogień wieczny (Mt 25,41). Ci bowiem, którzy teraz chętnie słuchają słów o krzyżu i realizują je, wtedy nie będą się bać, słysząc o wiecznym potępieniu. Ten znak krzyża będzie na niebie, gdy Pan przyjdzie, by sądzić. Wtedy wszyscy słudzy krzyża, którzy się upodobnili do Ukrzyżowanego w życiu, przystąpią do Chrystusa sędziego z wielką ufnością. Dlaczegóż więc boisz się wziąć krzyż, przez który idzie się do królestwa?

W krzyżu zbawienie, w krzyżu życie, w krzyżu ochrona przed wrogami. W krzyżu wlanie słodyczy z wysoka. W krzyżu siła dla duszy, w krzyżu radość ducha. W krzyżu szczyt cnoty. W krzyżu doskonałość świętości. Tylko w krzyżu zbawienie duszy i nadzieja życia wiecznego.

Weź więc swój krzyż i idź za Jezusem, a będziesz szedł do życia wiecznego. Przeszedł On przed tobą, niosąc dla siebie krzyż, i umarł za ciebie na krzyżu, byś i ty niósł swój krzyż i chciał umrzeć na krzyżu. Jeśli bowiem z Chrystusem umrzesz, także z Nim żyć będziesz. A jeżeli będziesz towarzyszem cierpienia, będziesz także towarzyszem chwały. Oto na krzyżu wszystko się opiera, a na umieraniu wszystko spoczywa i nie ma innej drogi do życia i do prawdziwego wewnętrznego pokoju, jak tylko droga świętego krzyża i codziennego umartwienia.

(Naśladowanie Chrystusa [fragm.], Tomasz à Kempis)

Polubienie (Polub jako pierwszy)
Loading...

W kategorii:XV Wiek Tagi:Krzyż, niesienie Krzyża, Tomasz à Kempis, umartwienie

Wincenty Ferreriusz (św.): O dobrowolnym ubóstwie

05/04/2011 by admin Zostaw komentarz

Miłować ubóstwo

Przede wszystkim niezbędnym jest, by sługa Boży gardził wszelkimi ziemskimi dobrami, uważając je za nieczystości i nie przyjmował nic ponad to, czego wymaga ścisła konieczność. Niech zredukuje swoje potrzeby do minimum i przez miłość ubóstwa znosi również pewne związane z nim niedogodności, ponieważ, jak zauważa pewien pobożny autor: „zasługujące nie jest samo bycie biednym, ale kiedy ten kto jest ubogi miłuje ubóstwo i znosi dobrowolnie i radośnie wszelkie braki, ze względu na miłość Chrystusa”.

Fałszywe ubóstwo

Na nieszczęście, jakże liczni są ci, którzy ubogimi są tylko z nazwy! a chlubią się z bycia ubogimi jedynie pod warunkiem, że niczego nie będzie im brakować. Pragną uchodzić za przyjaciół ubóstwa, ale unikają z całej mocy nieodłącznych jego kompanów i przyjaciół: głodu, pragnienia, wzgardy i upokorzeń. Nie tego uczył nas swoimi słowami i swoim przykładem nasz Ojciec, św. Dominik, ani Ten, który będąc bogatym, dla nas stał się ubogim (2 Kor 8,9), ani Apostołowie.

Reguły praktyczne

Nie prosić nikogo o nic, poza przypadkiem konieczności. Nie przyjmuj podarków, które będą ci ofiarować, a o które nie prosiłeś, chyba że w tym celu, by rozdzielić je później między ubogich. Postępując w ten sposób zbudujesz wielce zarówno tych, którym odmówisz przyjęcia daru, jak i tych, którzy usłyszą o twojej odmowie. Tym sposobem, z większą jeszcze łatwością, doprowadzisz ich do wzgardzenia światem i niesienia ulgi ubogim.

Przez to co konieczne rozumiej to, czego potrzebujesz w danej chwili: jakiś skromny posiłek, proste ubrania i niedrogie obuwie (bez troski o zabezpieczanie przyszłości). Posiadania książek nie zaliczam do konieczności. Ileż to razy książki służą za pretekst dla chciwości! Zadowalaj się tymi, które znajdują się w posiadaniu wspólnoty, jak i tymi, które będziesz mógł pożyczyć. Chcesz poznać jasno skutek moich rad? Rozpocznij więc praktykowanie ich z pokornym sercem. Wyłącznie rozprawiając o nich z dumą niczego nie pojmiesz. Ponieważ Jezus Chrystus, Mistrz pokory, objawia pokornym prawdę, którą zakrywa przed wyniosłymi.

Osadź w ten sposób ubóstwo u podstaw twojego życia duchowego: taki jest bowiem fundament położony przez samego Jezusa Chrystusa, który rozpoczął Swoje Kazanie na Górze tymi słowami: Błogosławieni ubodzy w duchu! (Mt 5,3; por. Łk 6,20)

(Traktat o życiu duchowym [łac. Tractatus de Vita Spirituali, fragm.], św. Wincenty Ferreriusz)

Polubienie (1 głosów, średnio: 1,00 na 1)
Loading...

W kategorii:Wincenty Ferreriusz (św.) Tagi:św. Wincenty Ferreriusz

Hieronim Savonarola: Modlitwa o Miłosierdzie

25/02/2011 by Zostaw komentarz

Zmiłuj się nade mną Boże, nie według małego, ludzkiego miłosierdzia,
lecz według Twojej litości, która jest wielka, nieskończona i niepojęta
i bezgranicznie przewyższa wszystkie nasze grzechy.

Zmiłuj się nade mną według Twego Miłosierdzia, które kazało Ci tak ukochać świat,
że Syna Swego Jednorodzonego posłałeś dla jego zbawienia.
Czyż można sobie wyobrazić większe miłosierdzie, większą miłość?
Któż może jeszcze wątpić i utracić nadzieję?

Bóg stał się człowiekiem i z miłości do człowieka został ukrzyżowany.
Dlatego zmiłuj się nade mną Boże według wielkiego miłosierdzia Twego,
które kazało wydać Ci własnego Syna, aby przez Niego zgładzić grzechy świata,
a przez Krzyż oświecić wszystkich ludzi i odnowić wszystko, co na niebie i na ziemi.
Obmyj mnie, Panie, w Twojej Krwi, oświeć mnie swoją pokorą
i odnów mnie w Twoim Zmartwychwstaniu.

Zmiłuj się nade mną Boże, nie według Twojego małego miłosierdzia,
bo Twoje miłosierdzie jest małe, gdy koi ludzkie cielesne cierpienia.
Ale jest wielkie, kiedy przebaczasz grzechy i mocą Twej łaski wynosisz ludzi ponad tą ziemię.
Zmiłuj się nade mną według Twego wielkiego Miłosierdzia, abym się nawrócił do Ciebie,
zgładź moje grzechy i uświęć mnie Twoją łaską.
Amen.

Polubienie (Polub jako pierwszy)
Loading...

W kategorii:XV Wiek Tagi:Hieronim Savonarola, Miłosierdzie, modlitwy świętych

Wincenty Ferreriusz (św.): Upadli na twarz i oddali Mu pokłon

06/01/2011 by admin Zostaw komentarz

Upadli na twarz i oddali Mu pokłon (Mt 2,11)

Dzisiejsze święto zwyczajowo nazywane jest Epifanią lub Objawieniem, co znaczy to samo, ponieważ Narodzenie z Dziewicy, które było ukryte i trzymane w tajemnicy, dziś zostało ogłoszone narodom. Tak więc duchowni mówią i nazywają to święto Epifanią, od epi co znaczy „ponad” i phanos co jest „ukazanie się”, ponieważ gwiazda pojawiła się ponad narodami. W celu by Bóg zechciał obdarzyć nas odczuciami słodyczy tego święta w naszych duszach, oddajmy cześć Dziewicy Maryi.

Upadli na twarz i oddali Mu pokłon. Wyznaczone na dziś czytanie ukazuje nam w kilku słowach wielką i doskonałą cześć, jaką trzej królowie ze wschodu oddali tego dnia naszemu Panu Jezusowi Chrystusowi, upadając na twarz, etc. Nie tylko odkryli swoje głowy, ani nie wystarczyło im paść na kolana, ale złożyli ręce, ugięli ramiona i nawet całe swoje ciała i upadając na twarz adorowali Go (Mt 2,11).

Teraz, aby podać nam uzasadnienie tej adoracji – gdyż uzasadnienie rodzi zrozumienie, a autorytet potwierdza przekonanie – znajduję w Piśmie Świętym, że dla prawdziwej, pobożnej i doskonałej adoracji potrzeba dwóch rzeczy: pełnego szacunku nastawienia wewnętrznego umysłu i pokornej postawy zewnętrznego ciała. Co do pierwszego, to kiedy człowiek myśli o nieskończonym i niepojętym majestacie Boga i Jego transcendentnej mocy, pojawia się wewnątrz duszy pełne szacunku drżenie. Stąd następuje na zewnątrz: pokora w ciele, składanie rąk, klękanie lub padanie na twarz w modlitwie do Boga. Boska adoracja zakłada się na tych dwóch.

By zrozumieć to uzasadnienie, trzeba wpierw pojąć, że Bóg stworzył człowieka w jego substancjalnym istnieniu różnym od reszty stworzeń. Człowiek jest złożeniem: zasady, co odnosi się do duszy i materii, co dotyczy ciała. Nie tak jak aniołowie, którzy są wyłącznie duchowymi substancjami, ani jak zwierzęta, które są substancjami materialnymi. Dlatego człowiek podobny jest zarówno do aniołów jak i do zwierząt, gdyż ma on jedno i drugie.

Tak więc Bóg pragnie odbierać cześć od obu: od duszy – rozmyślającej nad Bożym majestatem i od ciała – za pośrednictwem pokornych gestów. Jak właściciel ziemski, który oddaje w dzierżawę swoje pole i winnicę za ustalony procent. Domaga się rozliczenia z obydwu, w przeciwnym bowiem razie odbiera cały dochód. Podobnie i Bóg względem nas. Użycza nam winnicy duszy, która sprawia że serce upaja się miłością Bożą, i pola ciała, żeby mogło przynieść owoc skruchy i miłosierdzia, tak aby od obydwu mieć zdany rachunek z pobożnej adoracji. Od aniołów pragnie wyłącznie duchowej adoracji, pełnych uszanowania poruszeń umysłu. Od zwierząt oczekuje jedynie pełnej szacunku postawy ciała – jak od woła i osła które adorowały Chrystusa w żłóbku – ponieważ mogą one jedynie zginać kolana, wewnętrznie nie mając myśli. Od nas natomiast Bóg pragnie obu, mianowicie pełnego uszanowania ruchu umysłu, jak i cielesnych zachowań.

Chrystus powiedział: Nadchodzi jednak godzina, owszem już jest, kiedy to prawdziwi czciciele będą oddawać cześć Ojcu w Duchu i prawdzie, a takich to czcicieli chce mieć Ojciec. Bóg jest duchem: potrzeba więc, by czciciele Jego oddawali Mu cześć w Duchu i prawdzie (J 4,23-24). Zauważ:  nadchodzi godzina, czas prawa łaski, kiedy to prawdziwi czciciele będą oddawać cześć Ojcu w Duchu – co dotyczy duszy, i prawdzie – odnośnie ciała, ponieważ to jest prawda, gdy ciało dostosowuje się i zgadza z umysłem. I podaje powód mówiąc: Bóg jest duchem, tak więc jest konieczne, żeby oddawać Mu cześć w Duchu i prawdzie.

Pomyśl o cudzie, którego opis znajdziemy w J 9, o niewidomym od urodzenia, któremu Chrystus przywrócił wzrok, do którego mówi: «Czy ty wierzysz w Syna Człowieczego?». On odpowiedział: «A któż to jest, Panie, abym w Niego uwierzył?» Rzekł do niego Jezus: «Jest Nim Ten, którego widzisz i który mówi do ciebie». On zaś odpowiedział: «Wierzę, Panie!» i oddał Mu pokłon. (J 9,35-38). Zauważ pełne szacunku wewnętrzne poruszenie w duszy i zewnętrzny cielesny gest, gdy oddał Mu pokłon.

Trzej królowie postąpili w ten sam sposób, gdy zobaczyli Dzieciątko Jezus. Natychmiast  wstąpiło w ich dusze poruszenie pełnej szacunku bojaźni, spowodowane obecnością Bożego majestatu. W tej chwili upadli na twarz i oddali Mu pokłon.

(Kazanie pierwsze na Epifanię [fragm.], św. Wincenty Ferreriusz)

Polubienie (1 głosów, średnio: 1,00 na 1)
Loading...

W kategorii:Wincenty Ferreriusz (św.) Tagi:adoracja, modlitwa, św. Wincenty Ferreriusz

  • Strona 1
  • Strona 2
  • Idź do Następna strona »

Pierwszy panel boczny

Szukaj

Ostatnio dodane

  • Pedro Poveda (św.): Są święci smutni i święci radośni
  • Dionizy Aeropagita (św.): Nie jest złem karać, lecz zasłużyć na karę
  • Dionizy Aeropagita (św.): Ten, kto pozostaje w łączności z Jednym, nie może pędzić życia Mu przeciwnego
  • Paweł VI (św.): Nie wystarczy dać poczucie życzliwości, trzeba jeszcze zadziałać tak, by doprowadzić do nawrócenia
  • Jan Paweł II (św.): To, co duszpasterskie, nie przeciwstawia się temu, co doktrynalne

Powiązane wpisy

  • Alfons Maria Liguori (św.): Abyśmy się stali świętymi
  • Idzi z Asyżu (bł.): Troska o zbawienie
  • Jan van Ruusbroec (bł.): Zwyciężać własną wolę, miłować Boga, opierać się chęciom natury, zdobywać cnoty, oddać siebie i wszystko Bogu
  • Aniela Salawa (bł.): Sam na sam z Panem Jezusem
  • Pokusy są jak mydło…

Ostatnie komentarze

  • Dan - video: Media vita (Pośród życia)
  • Lexie - Bonawentura z Bagnoregio (św.): Duszo moja, rozważ z lękiem, co będzie z tobą w dzień ostateczny
  • Mesi - Jan Maria Vianney (św.): Kiedy dziś wieczorem będziecie się kładli spać…
  • Piotr - Adam Stefan Sapieha (ks. kard.): Cicho…
  • B. - Teresa Benedykta od Krzyża (św.): O Panie, daj mi proszę, wszystko, co zaprowadzi mnie do Ciebie

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Powiązane wpisy

  • Félix Rougier (Sł. Boży): Widziałeś kiedyś słoneczniki?
  • Teresa od Jezusa (św.): Pokora jest chodzeniem w prawdzie
  • Idzi z Asyżu (bł.): Troska o zbawienie
  • Stefan Wyszyński (ks. kard., bł.): Uleczony człowiek z Bożą pomocą uratuje świat
  • Tomasz à Kempis: Jeśli z Chrystusem umrzesz, także z Nim żyć będziesz

Footer

Polecane

Jan Paweł I (wł. Albino Luciani, sł. Boży): Droga św. Tereso…

Benedykt XVI: „Ja jestem zmartwychwstaniem i życiem… Wierzysz w to?”

Marta Robin: Rezerwa kontemplacyjna

Teresa Benedykta od Krzyża (św.): Trzeba tylko godzin nadsłuchiwania w milczeniu

Maksymilian Maria Kolbe (św.): Łaskę dla siebie i dla drugich zdobywa się pokorną modlitwą

Tematy

Benedykt XVI bł. Matka Teresa z Kalkuty cierpienie czystość Duch Święty Eucharystia grzech inspirujące kapłani Karmel Kościół Krzyż Maryja Panna Miłosierdzie miłowanie Boga miłość miłość bliźniego modlitwa modlitwy świętych Męka Jezusa Pana nawrócenie naśladowanie świętych Opatrzność pokora pokuta posłuszeństwo powołanie radość szatan słabość ubóstwo video walka duchowa wiara wola Boża wyrzeczenie zaufanie zawierzenie zjednoczenie łaska Boża śmierć św. Faustyna Kowalska św. Teresa od Dzieciątka Jezus święci świętość

Copyright © 2025 · Skarby Kościoła · Zaloguj się

Strona używa ciasteczek. Klikając "Akceptuj wszystkie” bądź przeglądając nadal stronę, zgadzasz się na każde serwowane ciasteczko. Możesz również odwiedzić "Ustawienia ciasteczek" żeby wyrazić zgodę tylko na niektóre.
Ustawienia ciasteczekAkceptuj wszystkie
Zarządzaj zgodą

Prywatność

Strona używa plików cookies w celu poprawienia doświadczenia nawigowania po stronie. Niektóre z tych plików są konieczne, by zapewnić właściwe dizałanie strony. Używamy również ciasteczek z innych serwisów w celu analizowania ruchu na stronie. Ciasteczka będą przechowywane w pamięci Twojej przeglądarki jedynie za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, jednak taka decyzja może wpłynąć na Twoje doświadczenie nawigowania po tej stronie.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT