• Przejdź do głównej nawigacji
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do głównego paska bocznego
  • Przejdź do stopki

Skarby Kościoła

Święci i błogosławieni, mistycy, świadkowie wiary

  • Pierwsze wieki
    • Pustelnicy
    • Ireneusz z Lyonu (św.)
    • Antoni Wielki (św.)
    • Ojcowie Kapadoccy
    • Augustyn z Hippony (św.)
  • Średniowiecze
    • Franciszek z Asyżu (św., wł. Jan Bernardone)
    • Antoni z Padwy (św., wł. Ferdynand Bulonne)
    • Katarzyna ze Sieny (św., wł. Caterina Benincasa)
    • Tomasz z Akwinu (św.)
    • Mistycy Nadreńscy
  • XV wiek
    • Wincenty Ferreriusz (św.)
  • XVI wiek
    • Złoty wiek mistyki hiszpańskiej
    • Teresa od Jezusa (św.)
    • Jan od Krzyża (św.)
    • Katarzyna z Genui (św., wł. Katarzyna Fieschi)
  • XVII wiek
    • Jan Eudes (św.)
    • Małgorzata Maria Alacoque (św.)
    • Franciszek Salezy (św.)
    • Jean Jacques Olier
  • XVIII wiek
    • Paweł od Krzyża (św., wł. Paweł Daneo)
    • Alfons Maria Liguori (św.)
    • Gerard od Najświętszego Zbawiciela (św., wł. Gerard Majella)
  • XIX wiek
    • Jan Maria Vianney (św.)
    • Maria od Jezusa Ukrzyżowanego (św., wł. Mariam Baouardy, in. Mała Arabka)
    • Teresa od Dzieciątka Jezus (św., wł. Teresa Martin)
    • Zygmunt Szczęsny Feliński (św.)
  • XX/XXI wiek
        • Aniela Salawa (bł.)
        • Concepción Cabrera de Armida (Conchita)
        • Faustyna Kowalska (św.)
        • Honorat Koźmiński (bł.)
        • Jan Paweł II (św.)
        • Josemaría Escrivá de Balaguer (św.)
        • Jerzy Popiełuszko (bł.)
        • Maria od Pana Jezusa Dobrego Pasterza (bł., wł. Franciszka Siedliska)
        • Matka Teresa z Kalkuty (bł., wł. Agnesë Ganxhe Bojaxhiu)
        • Ojciec Pio (św.)
        • Pier Giorgio Frassati (bł.)
        • Rafael Arnáiz Barón (św.)
        • Teresa z Los Andes (św., wł. Juanita Fernández Solar)
        • Stefan Wyszyński (ks. kard., bł.)
  • Nauczanie Kościoła

Średniowiecze

Rajmund Lull (bł.): Kocham Cię bardziej niż wszystko

13/05/2011 by admin Zostaw komentarz

Nikt, Panie nie odczuł tak ciężkiej udręki, jak wówczas, gdy zgrzeszywszy, pokutował. Trudno jest, Panie, wyjść z bagna swych występków i pokutować, gdyż jeśli Ty, Panie, nie udzieliłbyś mi pomocy, nigdy nie miałbym w sobie odwagi, skruchy i żalu za me grzechy ani nie mógłbym dokonać godnego dzieła naprawy, żeby zadośćuczynić Twej sprawiedliwości. Ty widzisz, Panie, że nie mogę przezwyciężyć ciała ani silić się na cnotę; dlatego proszę Cię, żebyś mi pomógł, bym odniósł zwycięstwo nad samym sobą i abym również mógł pokutować za wielkie grzechy, które popełniłem przeciw Tobie. Lecz pomoc, której przyzywam, jest mi dana, skoro spoglądasz na mnie litościwym okiem sprawiając, że kocham Cię bardziej niż wszystko.

Mój synu, musisz mnie kochać. Widzisz
Mój bok przebity, moje serce, co promieniuje i krwawi,
I moje stopy znieważone, które Magdalena obmywa
Łzami i me ramiona obolałe pod ciężarem
Twych grzechów i moje dłonie! I widzisz krzyż,
Widzisz gwoździe, żółć, gąbkę i wszystko cię poucza,
Abyś niczego nie kochał  na tym świecie, gdzie ciało króluje,
Tylko Ciało moje i moją Krew, moje słowo i mój głos…

(Księga kontemplacji [fragm.], bł. Rajmund Lull)

Polubienie (3 głosów, średnio: 1,00 na 1)
Loading...

W kategorii:Średniowiecze Tagi:bł. Rajmund Lull

video: Regina Caeli (Królowo Niebios)

13/05/2011 by admin Zostaw komentarz

Regina Cæli [ew. Cœli] (łac. Królowo Niebios) to antyfona śpiewana w Kościele Powszechnym zamiast modlitwy Anioł Pański w okresie od Wielkanocy do Zesłania Ducha Świętego. Decyzję taką podjął 20.04.1742 r. Papież Benedykt XIV. Autor utworu pozostaje nieznany. Możliwe, że był nim św. Grzegorz Wielki. Do Liturgii Godzin Regina Caeli została wprowadzona przez Papieża Mikołaja III. [Więcej …] ovideo: Regina Caeli (Królowo Niebios)

Polubienie (Polub jako pierwszy)
Loading...

W kategorii:Średniowiecze Tagi:video

Katarzyna ze Sieny (św.): Stworzyłem was bez was, lecz nie zbawię was bez was.

29/04/2011 by admin Zostaw komentarz

Cała wiara wasza oparta jest na posłuszeństwie i przez posłuszeństwo okazujecie, że jesteście wierni. Dla wszystkich bez wyjątku Prawda moja ustanowiła przykazania prawa. Najważniejszym z nich jest: kochać Mnie nade wszystko, a bliźniego jak siebie samego. Ten przepis jest tak ściśle związany z wszystkimi innymi, że nie można przestrzegać jednego, nie przestrzegając wszystkich innych, ani zaniedbywać jednego bez uchybienia wszystkim(por. Mt 22, 37-40). Kto przestrzega pierwszego, przestrzega wszystkich. Jest wierny Mi i bliźniemu, kocha Mnie i trwa w miłości do mego stworzenia. Tym samym jest posłuszny, poddaje się przykazaniom prawa i stworzeniom dla Mnie, znosząc z pokorą i cierpliwością wszystkie cierpienia i obelgi ze strony bliźniego.

Posłuszeństwo to jest tak wzniosłe, że przez nie otrzymujecie łaskę, jak przez nieposłuszeństwo ściągacie na siebie śmierć (por. Rz 5,19). Lecz nie dość, aby mieszkało tylko w mym Słowie, wy też musicie go przestrzegać. Rzekłem ci już, że jest ono kluczem, który otworzył niebo, i klucz ten, Syn mój, powierzył rękom namiestnika swego. Namiestnik ten wkłada go w ręce każdego z was, gdy przyjmując chrzest, przyrzekacie wyrzec się diabła, świata, jego wspaniałości i rozkoszy. Przez tę obietnicę uległości każdy otrzymuje klucz posłuszeństwa, każdy posiada go na własny użytek, jest to jeden i ten sam klucz Słowa. Jeśli człowiek w świetle wiary, ręką miłości, nie otworzy tym kluczem bramy nieba, nie wstąpi doń nigdy, choć Słowo moje otworzyło już tę bramę. Stworzyłem was bez was, lecz nie zbawię was bez was.

Winniście nosić w ręce ten klucz; winniście kroczyć, nie siedzieć. Naprzód, drogą wskazaną przez mą Prawdę! Nuże, porzućcie rzeczy skończone, do których lgniecie sercem, jak czynią głupcy, którzy naśladują starego człowieka, pierwszego swego rodzica, i rzucają w błoto nieczystości klucz posłuszeństwa, spaczywszy go rdzą miłości własnej. Przyszło Słowo, mój Syn Jednorodzony, który wziął w rękę ten klucz posłuszeństwa, oczyścił go w ogniu Boskiej miłości, wydobył go z błota, by obmyć swą krwią, wyprostował go mieczem sprawiedliwości, gdy na kowadle swego ciała naprawiał nieprawości wasze. Wykuł go tak doskonale, że choćby człowiek uszkodził swój klucz własnowolnie, może naprawić go sam swą wolną wolą, z pomocą mej łaski, posługując się tymi samymi narzędziami.

O człowiecze, ślepcze nad ślepcami! Zepsuwszy ten klucz, nie zatroszczysz się nawet, aby go naprawić! Czy myślisz, że nieposłuszeństwo, które zamknęło niebo, otworzy ci je? Czy sądzisz, że pycha, która zeń została strącona, znajdzie doń dostęp? Czy mniemasz, że w podartej i brudnej szacie wpuszczą cię na gody weselne? Czy wierzysz, że siedząc związany pętami grzechu śmiertelnego, zdołasz tam dojść i bez klucza otworzyć bramę? Nie wyobrażaj sobie tego, bo zawiedziesz się. Musisz zerwać więzy, musisz dźwignąć się z grzechu śmiertelnego przez świętą spowiedź połączoną ze skruchą serca, z zadośćuczynieniem i obietnicą niegrzeszenia więcej. Zrzucisz wtedy brudne i szpetne odzienie, przywdziejesz  szatę godową i pospieszysz w świetle wiary, z kluczem posłuszeństwa w ręku, otworzyć bramę. Przywiąż, przywiąż do tego klucza sznur samozaparcia, pogardy dla siebie i dla świata; przytrocz ten klucz do woli mojej, twego Stwórcy, z tej woli uczyń sobie pas i opasz się nim, abyś nie zgubił klucza (por. Iz 11,5).

Wiedz, córko moja, że wielu wzięło ten klucz posłuszeństwa, ujrzawszy w świetle wiary, iż bez niego nie mogą uniknąć potępienia wiecznego. Trzymają go jednak w ręce, bez pasa i bez sznura, na który ma być nawleczony. To znaczy, że nie oblekli się doskonale w chęć podobania się Mnie: podobają się jeszcze  sobie samym; nie postarali się o sznur samozaparcia, nie chcąc by uważano ich za nic, przywiązują zbytnią wagę do pochwał ludzkich. Ci bliscy są postradania klucza, ledwo dotknie ich jakieś cierpienie lub udręczenie duchowe czy cielesne; często, gdy rozluźni się ręka świętego pragnienia, tracą go. Właściwie nie tracą go, lecz gubią, bo jeśli chcą, mogą go odnaleźć, póki żyją, lecz jeśli nie chcą, nie odnajdują go nigdy. Co wykazuje im, że go zgubili? Niecierpliwość, bo cierpliwość i posłuszeństwo są nierozdzielne. Kto nie jest cierpliwy, dowodzi tym samym, że posłuszeństwo nie mieszka w jego duszy.

Polubienie (1 głosów, średnio: 1,00 na 1)
Loading...

W kategorii:Katarzyna ze Sieny (św., wł. Caterina Benincasa) Tagi:cierpliwość, posłuszeństwo, przykazania, samozaparcie, św. Katarzyna ze Sieny, wolna wola, zbawienie i potępienie

Bonawentura z Bagnoregio (św.): O najsłodszy, dobry Jezu!

28/04/2011 by admin Zostaw komentarz

O najsłodszy, dobry Jezu! Ojcze światłości, od którego pochodzi „każdy najlepszy dar i każdy dar doskonały” (Jk 1,17), popatrz miłosiernie na nas, wyznających Cię pokornie i rzeczywiście wiedzących, że bez Ciebie niczego nie możemy uczynić!

Ty, który dałeś siebie jako zapłatę za nas, daj, abyśmy – chociaż nie zasługujemy na tak wielką zapłatę – oddali się we wszystkim tak całkowicie i doskonale Twojej łasce, byśmy upodobnieni do obrazu Twej męki, upodobnili się przy pomocy naszego Pana do obrazu Twojej boskości, którą utraciliśmy wskutek grzechu. Amen.

(Mistyczny Krzew Winny [fragm.], św. Bonawentura)

Polubienie (Polub jako pierwszy)
Loading...

W kategorii:Średniowiecze Tagi:modlitwy świętych, św. Bonawentura z Bagnoregio

Bonawentura z Bagnoregio (św.): Oto mój Stworzyciel zalewa się za mnie krwawym potem

21/04/2011 by admin Zostaw komentarz

Moje biedne serce! Zadrżyj i pęknij, i zwilż się krwawymi łzami, bo oto mój Stworzyciel zalewa się za mnie krwawym potem i to nie lekkim, ale spływającym aż na ziemię. Biada nędznemu sercu, które nie mięknie zalane tak wielkim potem! Przyjrzyj się udręce tego najcichszego serca, którą przeżywało. gdy całe ciało zostało zupełnie zalane krwawym potem. Ciało bowiem nie zostałoby na zewnątrz zalane tak wielkim potem, gdyby wewnętrznie udręka bólu nie złamała serca. Skruszyło się serce moje wewnątrz mnie, mówi Prorok (Jr 23,9). Pękło więc serce wewnątrz, popękała na zewnątrz skóra “prawdziwego Salomona”, najukochańszego Jezusa, i spłynął za ziemię krwawy pot. Zaczerwieniła się róża miłości i męki Chrystusa, zbroczonego własną krwią. Oto, jak cały stał się rumiany (Pnp 5,10).

Nie jest pozbawione tajemniczego znaczenia i to wylanie krwi najlepszego Jezusa. Na całym ciele pocił się Ten, który przyszedł wziąć na siebie nasze choroby, pochodzące z naszego ciała i krwi, aby dla przywrócenia i zachowania zdrowia całego Ciała duchowego, czyli Kościoła, złożyć w ofierze krwawy pot wylany z każdej części ciała naszej Głowy – Jezusa. Jesteśmy więc uwolnieni przez Boga naszego zbawienia od wylania krwi (Ps 50,16), mianowicie przez najłaskawszego Jezusa przelewającego krew za nas. Krwawy pot oznaczał z pewnością i to, że na całe Ciało duchowe, czyli Kościół, została wylana krew Męczenników i dzięki niej Kościół stał się rumiany.

(Mistyczny Krzew Winny [fragm.], św. Bonawentura z Bagnoregio)

Polubienie (Polub jako pierwszy)
Loading...

W kategorii:Średniowiecze Tagi:św. Bonawentura z Bagnoregio

video: Tomasz z Akwinu (św.): Adoro te devote (Zbliżam się w pokorze)

21/04/2011 by admin Zostaw komentarz

Adoro te devote (łac. Zbliżam się w pokorze) to hymn eucharystyczny przypisywany powszechnie św. Tomaszowi z Akwinu. Pierwsza znana wzmianka o takim autorstwie kompozycji pochodzi z 1274 roku.Stanowi ją zapisek na marginesie odpisu rękopisu życiorysu Tomasza z Akwinu, sporządzonego przez jego ucznia i biografa Guglielma di Tocca. [Więcej …] ovideo: Tomasz z Akwinu (św.): Adoro te devote (Zbliżam się w pokorze)

Polubienie (2 głosów, średnio: 1,00 na 1)
Loading...

W kategorii:Tomasz z Akwinu (św.) Tagi:video

  • « Idź do Poprzednia strona
  • Strona 1
  • Pominięto strony tymczasowe …
  • Strona 5
  • Strona 6
  • Strona 7
  • Strona 8
  • Strona 9
  • Pominięto strony tymczasowe …
  • Strona 23
  • Idź do Następna strona »

Pierwszy panel boczny

Szukaj

Ostatnio dodane

  • Pedro Poveda (św.): Są święci smutni i święci radośni
  • Dionizy Aeropagita (św.): Nie jest złem karać, lecz zasłużyć na karę
  • Dionizy Aeropagita (św.): Ten, kto pozostaje w łączności z Jednym, nie może pędzić życia Mu przeciwnego
  • Paweł VI (św.): Nie wystarczy dać poczucie życzliwości, trzeba jeszcze zadziałać tak, by doprowadzić do nawrócenia
  • Jan Paweł II (św.): To, co duszpasterskie, nie przeciwstawia się temu, co doktrynalne

Powiązane wpisy

  • Rajmund Lull (bł.): Dlaczego człowiek o Tobie aż tak zapomniał?
  • Albert Wielki (św.): Słodkie Słowo Boże
  • Bernardyn ze Sieny (św.): O złych kapłanach
  • Rajmund Lull (bł.): Święci rycerze
  • Bonawentura z Bagnoregio (św.): Duszo moja, rozważ z lękiem, co będzie z tobą w dzień ostateczny

Ostatnie komentarze

  • Dan - video: Media vita (Pośród życia)
  • Lexie - Bonawentura z Bagnoregio (św.): Duszo moja, rozważ z lękiem, co będzie z tobą w dzień ostateczny
  • Mesi - Jan Maria Vianney (św.): Kiedy dziś wieczorem będziecie się kładli spać…
  • Piotr - Adam Stefan Sapieha (ks. kard.): Cicho…
  • B. - Teresa Benedykta od Krzyża (św.): O Panie, daj mi proszę, wszystko, co zaprowadzi mnie do Ciebie

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Powiązane wpisy

  • Rajmund Lull (bł.): Dlaczego człowiek o Tobie aż tak zapomniał?
  • Rajmund Lull (bł.): Święci rycerze
  • Rajmund Lull (bł.): Mój synu, musisz mnie kochać
  • video: Rorate caeli (Spuśćcie rosę niebiosa)
  • Jan z Kwidzyna: Znajomość życia świętych na ziemi jest nikła i mała

Footer

Polecane

Wincenty Frelichowski (bł.): „Dobrze by jednak było, aby księża się żenili”

video: Litaniae Sanctorum

Marta Robin (czcig. sł. Boża): Każdy człowiek powinien w ciszy pić kielich swego życia

video: Veni Creator Spiritus

Matka Teresa z Kalkuty (bł.): Nie jestem sama

Tematy

Benedykt XVI bł. Matka Teresa z Kalkuty cierpienie czystość Duch Święty Eucharystia grzech inspirujące kapłani Karmel Kościół Krzyż Maryja Panna Miłosierdzie miłowanie Boga miłość miłość bliźniego modlitwa modlitwy świętych Męka Jezusa Pana nawrócenie naśladowanie świętych Opatrzność pokora pokuta posłuszeństwo powołanie radość szatan słabość ubóstwo video walka duchowa wiara wola Boża wyrzeczenie zaufanie zawierzenie zjednoczenie łaska Boża śmierć św. Faustyna Kowalska św. Teresa od Dzieciątka Jezus święci świętość

Copyright © 2025 · Skarby Kościoła · Zaloguj się

Strona używa ciasteczek. Klikając "Akceptuj wszystkie” bądź przeglądając nadal stronę, zgadzasz się na każde serwowane ciasteczko. Możesz również odwiedzić "Ustawienia ciasteczek" żeby wyrazić zgodę tylko na niektóre.
Ustawienia ciasteczekAkceptuj wszystkie
Zarządzaj zgodą

Prywatność

Strona używa plików cookies w celu poprawienia doświadczenia nawigowania po stronie. Niektóre z tych plików są konieczne, by zapewnić właściwe dizałanie strony. Używamy również ciasteczek z innych serwisów w celu analizowania ruchu na stronie. Ciasteczka będą przechowywane w pamięci Twojej przeglądarki jedynie za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, jednak taka decyzja może wpłynąć na Twoje doświadczenie nawigowania po tej stronie.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT