• Przejdź do głównej nawigacji
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do głównego paska bocznego
  • Przejdź do stopki

Skarby Kościoła

Święci i błogosławieni, mistycy, świadkowie wiary

  • Pierwsze wieki
    • Pustelnicy
    • Ireneusz z Lyonu (św.)
    • Antoni Wielki (św.)
    • Ojcowie Kapadoccy
    • Augustyn z Hippony (św.)
  • Średniowiecze
    • Franciszek z Asyżu (św., wł. Jan Bernardone)
    • Antoni z Padwy (św., wł. Ferdynand Bulonne)
    • Katarzyna ze Sieny (św., wł. Caterina Benincasa)
    • Tomasz z Akwinu (św.)
    • Mistycy Nadreńscy
  • XV wiek
    • Wincenty Ferreriusz (św.)
  • XVI wiek
    • Złoty wiek mistyki hiszpańskiej
    • Teresa od Jezusa (św.)
    • Jan od Krzyża (św.)
    • Katarzyna z Genui (św., wł. Katarzyna Fieschi)
  • XVII wiek
    • Jan Eudes (św.)
    • Małgorzata Maria Alacoque (św.)
    • Franciszek Salezy (św.)
    • Jean Jacques Olier
  • XVIII wiek
    • Paweł od Krzyża (św., wł. Paweł Daneo)
    • Alfons Maria Liguori (św.)
    • Gerard od Najświętszego Zbawiciela (św., wł. Gerard Majella)
  • XIX wiek
    • Jan Maria Vianney (św.)
    • Maria od Jezusa Ukrzyżowanego (św., wł. Mariam Baouardy, in. Mała Arabka)
    • Teresa od Dzieciątka Jezus (św., wł. Teresa Martin)
    • Zygmunt Szczęsny Feliński (św.)
  • XX/XXI wiek
        • Aniela Salawa (bł.)
        • Concepción Cabrera de Armida (Conchita)
        • Faustyna Kowalska (św.)
        • Honorat Koźmiński (bł.)
        • Jan Paweł II (św.)
        • Josemaría Escrivá de Balaguer (św.)
        • Jerzy Popiełuszko (bł.)
        • Maria od Pana Jezusa Dobrego Pasterza (bł., wł. Franciszka Siedliska)
        • Matka Teresa z Kalkuty (bł., wł. Agnesë Ganxhe Bojaxhiu)
        • Ojciec Pio (św.)
        • Pier Giorgio Frassati (bł.)
        • Rafael Arnáiz Barón (św.)
        • Teresa z Los Andes (św., wł. Juanita Fernández Solar)
        • Stefan Wyszyński (ks. kard., bł.)
  • Nauczanie Kościoła

Antoni z Padwy (św., wł. Ferdynand Bulonne)

Antoni z Padwy (św.): Dziecię nam się narodziło…

24/12/2012 by admin Zostaw komentarz

Dziecię nam się narodziło. W znaczeniu moralnym powiedziano o tym Dziecięciu u Mateusza: Jeśli się nie nawrócicie i nie staniecie jako to dziecię itd. (Mt 18,3). Zauważ, że dziecię, kiedy zbudzi się w kołysce, płacze; nagie — nie wstydzi się; uderzone — ucieka w ramiona matki; gdy matka chce je odstawić od piersi, naciera piersi goryczką; nie zna ono złości świata; nie umie popełniać grzechu; bliźniemu nie wyrządza krzywdy; nie żywi gniewu; nikogo nie nienawidzi; nie szuka bogactw; nie podziwia sławy tego świata; nie ma względu na osoby.

Dziecięciem jest nawrócony pokutnik, który kiedyś był nadęty skutkiem pychy serca, wyniosły skutkiem chełpliwości mowy, wielki skutkiem opływania w bogactwa. Ale teraz jest mały, pokorny, wzgardzony we własnych oczach; gdy się budzi, czyli przywołuje na pamięć dawne życie, płacze gorzko; stawszy się nagi i ubogi dla Chrystusa, nie wstydzi się, czy też nie wstydzi się obnażyć na spowiedzi; doznawszy krzywdy, nie mści się za nią, lecz śpieszy do kościoła i za prześladowców i oszczerców zanosi modły. Jego to matka Kościół odstawi od piersi, kiedy pierś rozkoszy cielesnej, którą zwykł ssać, natarła goryczą kary. Reszta przymiotów jest oczywista, dlatego pozostaną one bez wyjaśnienia.

Kiedy zatem nawraca się jakiś światowiec i staje się dzieckiem Chrystusa, wtedy winniśmy z radością serca wołać w uniesieniu i mówić: dziecię nam się narodziło. Stąd to czytamy u Jana: Niewiasta, gdy rodzi — czyli Kościół święty, gdy przepowiada lub okazuje grzesznikom miłosierdzie — boleje, ale gdy w skrusze i spowiedzi grzesznika porodzi dziecię — to znaczy nowo nawróconego — już nie pamięta swego ucisku z radości, że się człowiek na świat narodził (J 16,21). A o Janie, Bogu dzięki, powiedziano: I wielu z narodzenia jego radować się będzie (Łk l, 14).

I syn został nam dany. Bogu dzięki; bo z niewolnika świata i diabła otrzymaliśmy syna Bożego; mówi on słowami Psalmu: Pan rzekł do mnie: Tyś jest synem moim, Ja ciebie dzisiaj zrodziłem przez łaskę, ciebie, który wczoraj byłeś niewolnikiem przez grzech; a ponieważ jesteś synem, żądaj ode Mnie, a dam ci jako dziedzictwo twe pogan, to znaczy buntownicze myśli, oraz dam w twoje posiadanie krańce ziemi, to znaczy zmysły twego ciała, abyś panował nad jednymi i drugimi (Ps 2,7n).
Syn został nam dany, o którym w Księdze Rodzaju powiedziano: Synem, co wzrasta, jest Józef, synem wzrastającym i pięknym, że miło patrzeć (Rdz 49,22); wzrastającym w ubóstwie, stąd to mówi Józef w Księdze Rodzaju: Sprawił Bóg, że rozrosłem się w ziemi mego biedowania (Rdz 41,52); pięknym na skutek pokory; bowiem powiedziano w Księdze Rodzaju, że Rachela, czyli pokorna — jej imię znaczy: owca, miała piękne oblicze i wdzięczne wejrzenie (Rdz 29,17).

Został nam dany; albowiem był umarły, a ożył, zaginął, a odnalazł się (Łk 15,32). Na co został dany i odnaleziony? —Oczywiście dla trudu pokuty. Stąd to następuje tekst: I spoczęło panowanie na barkach Jego (Iz 9,5). Odpowiednik tego ustępu mamy w Księdze Rodzaju, gdzie powiedziano, że Issachar — osioł to mocny, co leży przy zagrodach — widział, że odpoczynek jest miły, a ziemia bardzo jest dobra, i podłożył barki swoje, by dźwigać brzemię (Rdz 49,14n).
Issacharem — imię to znaczy: najemnik —jest pokutnik; on to za zapłatę wieczną odważnie pełni służbę i dlatego zwie się osłem mocnym. O nim powiada Eklezjastyk: obrok i kij, i brzemię dla osła (Syr 33,25). Jakiekolwiek jedzenie, aby nie stracił siły; kij ubóstwa, aby nie rozzuchwalił się i nie kopał kopytem; brzemię posłuszeństwa, aby nie odwykł od pracy. Z tych trzech rzeczy sporządza się lekarstwo dla pokutnika. Leży on przy zagrodach. Istnieją dwie zagrody, mianowicie początek i koniec życia.
Przy nich spoczywa, bo przy pierwszym okazuje się mało znaczący, a przy drugim płacze nad samym sobą. Wszakże głupiec przebywa nie przy zagrodach, lecz w środku, pomiędzy nimi; stąd to powiada Debora w Księdze Sędziów: Czemu mieszkasz między zagrodami, słuchając ryku trzód? (Sdz 5,16).
Środek między narodzeniem a śmiercią stanowi próżność świata; trzody to poruszenia ciała, których odgłosów, to znaczy przyjemnych powabów, słucha ten, kto oddaje się doczesnej próżności. Ale pokutnik, przemieszkujący u granic, podnosi wzrok ducha i spostrzega, że miły będzie odpoczynek uszczęśliwiającej chwały, jaki nastąpi po uwielbieniu ciał; oraz że bardzo dobra będzie ziemia wiecznej trwałości, czyli wiecznotrwała kontemplacja Trójcy Przenajświętszej.
I podłożył barki swoje, by dźwignąć panowanie, czyli jarzmo pokuty, za pomocą której panuje nad sobą samym i nad swymi pokusami. Stąd to mówi Eklezjastyk: Podłóż barki swoje, a nieś ją (Syr 6,25).

(Kazanie na Boże Narodzenie [fragm.], św. Antoni z Padwy)

Polubienie (3 głosów, średnio: 1,00 na 1)
Loading...

W kategorii:Antoni z Padwy (św., wł. Ferdynand Bulonne) Tagi:nawrócenie, św. Antoni z Padwy

Antoni z Padwy (św.): Potok ognisty

13/06/2011 by admin Zostaw komentarz

Potok ognisty i bystry wychodził od oblicza Przedwiecznego (Dn 7,10). To jest wypowiedź Daniela. Coś podobnego mówi Izajasz: Rozleję wody na spragnioną ziemię, a strumienie na suchą; wyleję mego Ducha na twoje potomstwo, a moje błogosławieństwo na twój naród (Iz 44,3). Jest to to samo, co Piotr dzisiaj, po przyjściu Ducha Świętego, głosił w Jerozolimie: Ześlę mojego Ducha na każdego człowieka, a wasi synowie, jak i wasze córki będą prorokować (Dz 2,17).

Potok (fluvius) jest to ciągły spływ wody, zwany tak od stałego płynięcia (fluere); rzeką jest sama woda, potokiem – spływ tej wody. Potokiem jest łaska Ducha Świętego, która dzisiaj obficie nawodniła, nasyciła i oczyściła serca Apostołów: Wyleję, rzecze, na was wodę czystą i będziecie oczyszczeni ze wszystkich waszych nieczystości (Ez 36,25). Ten potok zwie się ognistym. Czymże bowiem jest Duch Święty, jeśli nie Boskim Ogniem?

Co sprawia ogień cielesny na żelazie, tego dokonuje Ogień na brzydkim, oziębłym i twardym sercu. Albowiem na skutek zesłania tego Ognia duch ludzki powoli pozbawia się wszelkiego brudu, oziębłości i zatwardziałości oraz cały zmienia się na podobieństwo Tego, przez którego został zapalony. Po to bowiem daje się człowiekowi, po to nań tchnie, aby o ile to dlań możliwe, według Niego się ukształtował. Bo na skutek zapalenia Bożego Ognia żarzy się cały, cały się rozpala i przetapia w miłość Boga, według tego, co Apostoł pisze do Rzymian: Miłość Boża rozlana jest w sercach naszych przez Ducha Świętego, który został nam dany (Rz 5,5).

Zauważ, że ogień, zapalając rzeczy wysokie, obniża je, rozdzielone łączy, twarde przenika, jak żelazo żelazem, ciemne rozjaśnia, zawsze jest ruchliwy, wszelkie swe ruchy i impet kieruje w górę, a nie ku ziemi, oraz to, w czym się rodzi, włącza do swego działania. Tych siedem właściwości ognia stosuje się do darów Ducha Świętego, który przez dar bojaźni zniża to, co wysokie i pyszne; przez dar pobożności łączy to, co rozdzielone, czyli różne serca; przez dar wiedzy rozjaśnia to, co ciemne; przez dar męstwa przenika serca zatwardziałe; przez dar rady zawsze jest ruchliwy, ponieważ ten, komu radzi przez natchnienie, nie gnuśnieje, ale czynnie bierze się do dzieła swego zbawienia, i zbawienia innych: łaska bowiem Ducha Świętego nie zna gnuśnych przedsięwzięć; przez dar rozumu wszystkie poruszenia bada, czy są z nieba, gdyż swoim natchnieniem udziela człowiekowi rozumienia, to znaczy odczytywania we wnętrzu, czyli w sercu, oraz ucieka od rzeczy ziemskich; przez dar mądrości włącza ducha, w którym się rodzi, do swego działania, gdyż czyni go wonnym, stąd to mówi Eklezjastyk: Napełniłem wonnością moje mieszkanie (Syr 24,15). Bo duch ludzki, w którym mieszka Duch Święty, pachnie jak naczynie lub miejsce, w którym położono wonne zioła.

Zatem łaska Ducha Świętego zwie się potokiem ognistym. Potokiem, bo gasi pragnienie rzeczy doczesnych, obmywa brudy grzechów; ognistym, bo wzbija się do miłości, oświeca poznanie; mówimy dzisiaj, że ukazał się Apostołom w językach ognistych, ponieważ uczynił ich wymownymi i żarliwymi. Miłością Bożą żarzyli się, bliźniego zaś oświecali.

(Kazanie na święty dzień Pięćdziesiątnicy [fragm.], św. Antoni z Padwy)

Polubienie (1 głosów, średnio: 1,00 na 1)
Loading...

W kategorii:Antoni z Padwy (św., wł. Ferdynand Bulonne) Tagi:dary Ducha Świętego, Duch Święty, św. Antoni z Padwy

Antoni z Padwy (św.): Nowe stworzenie

13/06/2010 by admin Zostaw komentarz

Dobrą jest rzeczą iść na cały świat, głosić Ewangelię wszelkiemu stworzeniu, o którym pisze Apostoł do Koryntian: Jeśli kto jest w Chrystusie, jest nowym stworzeniem, dawne rzeczy przeminęły; i oto wszystko stało się nowe (2 Kor 5,17). A w Psalmie czytamy: Lud, który zostanie stworzony, będzie chwalił Pana (Ps 101,19). I u Izajasza: Oto Ja stwarzam Jeruzalem na radość, a jego lud na wesele. I radować się będę w Jeruzalem, i weselić się będę w moim ludzie (Iz 65,18n).

Stwarzać oznacza czynić coś z niczego. Człowiek, kiedy jest w grzechu ciężkim, jest niczym, ponieważ Bóg, który prawdziwie jest, nie przebywa w nim przez łaskę (niczym stają się ludzie, rzecze Augustyn, kiedy grzeszą); ale kiedy przez łaskę Bożą zwraca się do pokuty, stwarza się w nim nowe stworzenie, to znaczy czyste i nowe sumienie. Ono jest Jeruzalem, to znaczy miastem pokoju, które raduje się z udzielanego mu miłosierdzia Bożego.

Stworzony zostaje również lud wielu dobrych uczuć i myśli, w których radość i cześć Boga z Jego słodkości, której już kosztuje. Wtedy dawne rzeczy, to znaczy działanie i zastarzałe postępowanie pięciu zmysłów, przemijają i ustępują, a powstają nowe w Chrystusie, aby człowiek żył już nie dla siebie, ale dla Niego, który za niego umarł. To jest zatem wszelkie stworzenie, mianowicie odnowienie przez łaskę wewnętrznego i zewnętrznego człowieka. Temu stworzeniu mamy głosić Ewangelię, to znaczy zwiastować dobro.

„Ewangelia” po grecku, „dobra nowina” po łacinie. Ten zwiastuje dobro wszelkiemu stworzeniu, kto wewnętrznie i zewnętrznie kształtuje się za pomocą cnót; ten przepowiada Ewangelię wszelkiemu stworzeniu, kto w tajemnicy swego serca pobożnie rozważa, jaka to będzie owa chwała — stać razem z błogosławionymi duchami przed obliczem Stwórcy, chwalić Go razem z nimi bez końca; z Nim, który jest życiem, razem zawsze żyć oraz stale cieszyć się niewymowną radością. Z takiego przepowiadania pochodzą te dwie rzeczy, które następują: Kto uwierzy i ochrzci się.

Mówimy, że wierzyć (credere) to dawać serce (cor dare). Daj mi — rzecze — synu, swoje serce (Prz 23,26). Kto daje serce, daje wszystko. Tak więc ten wierzy, kto w pobożności serca cały poddaje się Bogu. Zostaje ochrzczony, kiedy oblewa się łzami albo na skutek słodyczy kontemplacji, albo rozważania własnej niegodziwości, albo współczucia potrzebie brata. Kto natomiast nie uwierzy, to znaczy nie odda serca Bogu, kto nie da siebie Bogu, z konieczności odda się diabłu albo ciału, albo światu; a ktokolwiek tym się odda, będzie potępiony.

(Kazanie na Wniebowstąpienie Pańskie [fragm.], św. Antonii z Padwy)

Polubienie (1 głosów, średnio: 1,00 na 1)
Loading...

W kategorii:Antoni z Padwy (św., wł. Ferdynand Bulonne) Tagi:grzech, głoszenie Ewangelii, pokuta, stworzenie, św. Antoni z Padwy, łaska

Antoni z Padwy (św.): Radość ze Zmartwychwstania

06/04/2010 by admin Zostaw komentarz

Olej, który pływa po wierzchu każdej cieczy, oznacza Zmartwychwstanie Chrystusa. Radość bowiem Apostołów, jaką mieli ze Zmartwychwstania Chrystusa, była większa aniżeli wszelka radość, jakiej doznali, gdy on jeszcze był śmiertelny. Także uwielbienie ciał przewyższy wszelką radość: Uradowali się uczniowie, ujrzawszy Pana (J 20,20).

(Kazanie na Zmartwychwstanie Pańskie [fragm.], św. Antoni z Padwy)

Polubienie (1 głosów, średnio: 1,00 na 1)
Loading...

W kategorii:Antoni z Padwy (św., wł. Ferdynand Bulonne), Myśli i słowa, Średniowiecze Tagi:radość, św. Antoni z Padwy, Zmartwychwstanie

Antoni z Padwy (św.): Obmyj twarz

24/03/2010 by admin Zostaw komentarz

Św. Antoni z Padwy, mal. Rafael Santi

Obmyj twarz (Mt 6,17). Niewiasty, kiedy chcą wyjść na ulicę, stawiają przed sobą lustro i jeśli znajdą na twarzy jakąś plamę, zmywają ją wodą. Podobnie i ty patrz w lustro swego sumienia, a jeślibyś znalazł plamę jakiegoś przestępstwa, zaraz idź do zdroju spowiedzi. Kiedy bowiem twarz cielesną obmywa się we łzach spowiedzi, wówczas oczyszcza się oblicze duszy. Stąd należy zaznaczyć, że łzy są czyste przeciw brudowi, ciepłe przeciw zimnu, słone przeciw smrodowi grzechu.

(Fragment kazania na początek Wielkiego Postu, św. Antoni z Padwy)

Polubienie (1 głosów, średnio: 1,00 na 1)
Loading...

W kategorii:Antoni z Padwy (św., wł. Ferdynand Bulonne), Średniowiecze Tagi:pokuta, sakramenty, spowiedź, św. Antoni z Padwy

Antoni z Padwy (św.): Ludzka chwała

15/03/2010 by admin Zostaw komentarz

Byłby głupcem ten, kto sprzedałby złotą markę za jedną monetę ołowianą. Ten, kto dobro, jakie czyni, daje za ludzką pochwałę, sprzedaje rzecz wielkiej wartości za znikomą zapłatę.

(Fragment kazania na rozpoczęcie Wielkiego Postu, św. Antoni z Padwy)

Polubienie (1 głosów, średnio: 1,00 na 1)
Loading...

W kategorii:Antoni z Padwy (św., wł. Ferdynand Bulonne), Myśli i słowa, Średniowiecze Tagi:dobre czyny, honor i próżna chwała, św. Antoni z Padwy

Pierwszy panel boczny

Szukaj

Ostatnio dodane

  • Pedro Poveda (św.): Są święci smutni i święci radośni
  • Dionizy Aeropagita (św.): Nie jest złem karać, lecz zasłużyć na karę
  • Dionizy Aeropagita (św.): Ten, kto pozostaje w łączności z Jednym, nie może pędzić życia Mu przeciwnego
  • Paweł VI (św.): Nie wystarczy dać poczucie życzliwości, trzeba jeszcze zadziałać tak, by doprowadzić do nawrócenia
  • Jan Paweł II (św.): To, co duszpasterskie, nie przeciwstawia się temu, co doktrynalne

Powiązane wpisy

  • Antoni z Padwy (św.): Nowe stworzenie
  • Rajmund Lull (bł.): Mój synu, musisz mnie kochać
  • Fulgencjusz z Ruspe (św.): Chrystus umarł za nas z miłości
  • Antoni z Padwy (św.): Ludzka chwała
  • Antoni z Padwy (św.): Radość ze Zmartwychwstania

Ostatnie komentarze

  • Dan - video: Media vita (Pośród życia)
  • Lexie - Bonawentura z Bagnoregio (św.): Duszo moja, rozważ z lękiem, co będzie z tobą w dzień ostateczny
  • Mesi - Jan Maria Vianney (św.): Kiedy dziś wieczorem będziecie się kładli spać…
  • Piotr - Adam Stefan Sapieha (ks. kard.): Cicho…
  • B. - Teresa Benedykta od Krzyża (św.): O Panie, daj mi proszę, wszystko, co zaprowadzi mnie do Ciebie

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Powiązane wpisy

  • Antoni z Padwy (św.): Potok ognisty
  • Antoni z Padwy (św.): Nowe stworzenie
  • Antoni z Padwy (św.): Radość ze Zmartwychwstania
  • Antoni z Padwy (św.): Obmyj twarz
  • Antoni z Padwy (św.): Ludzka chwała

Footer

Polecane

Maria od Jezusa Ukrzyżowanego (bł.): Jak dziecko…

Karol de Foucauld (bł.): Uczcie mnie ze wszystkich sił kochać dobrego Boga

Maravillas od Jezusa (św.): Ty mi się cała oddałaś

Franciszka Siedliska (bł.): Wielbi dusza moja Pana

Albert Chmielowski (św.): Daj, żebym był do Ciebie podobny

Tematy

Benedykt XVI bł. Matka Teresa z Kalkuty cierpienie czystość Duch Święty Eucharystia grzech inspirujące kapłani Karmel Kościół Krzyż Maryja Panna Miłosierdzie miłowanie Boga miłość miłość bliźniego modlitwa modlitwy świętych Męka Jezusa Pana nawrócenie naśladowanie świętych Opatrzność pokora pokuta posłuszeństwo powołanie radość szatan słabość ubóstwo video walka duchowa wiara wola Boża wyrzeczenie zaufanie zawierzenie zjednoczenie łaska Boża śmierć św. Faustyna Kowalska św. Teresa od Dzieciątka Jezus święci świętość

Copyright © 2025 · Skarby Kościoła · Zaloguj się

Strona używa ciasteczek. Klikając "Akceptuj wszystkie” bądź przeglądając nadal stronę, zgadzasz się na każde serwowane ciasteczko. Możesz również odwiedzić "Ustawienia ciasteczek" żeby wyrazić zgodę tylko na niektóre.
Ustawienia ciasteczekAkceptuj wszystkie
Zarządzaj zgodą

Prywatność

Strona używa plików cookies w celu poprawienia doświadczenia nawigowania po stronie. Niektóre z tych plików są konieczne, by zapewnić właściwe dizałanie strony. Używamy również ciasteczek z innych serwisów w celu analizowania ruchu na stronie. Ciasteczka będą przechowywane w pamięci Twojej przeglądarki jedynie za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, jednak taka decyzja może wpłynąć na Twoje doświadczenie nawigowania po tej stronie.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT